Self appreciation - 2017 improvements

Het nieuwe jaar staat uit een nieuw getal. De 6 veranderd in een 7 meer is het uiteindelijk niet maar in een jaar tijd kan er veel gebeur...


Het nieuwe jaar staat uit een nieuw getal. De 6 veranderd in een 7 meer is het uiteindelijk niet maar in een jaar tijd kan er veel gebeuren en kan je veel uit leren. Lees snel verder als je te weten wilt komen wat mijn werkpunten zijn voor 2017!


New year
- new chapter
- new start

Voor velen is dit het moment om hun nieuwe voornemens uit de kast te nemen en er aan te werken om hun andere 'slechte' gewoontes te verbeteren of niet meer boven te halen. Het komt vaak voor en ik vind het best leuk dat vele onder ons voornemens hebben voor het nieuwe jaar. Je zet voor jezelf een doel en het is fijn om een doel te bevredigen door dit dan ook effectief uit te voeren. Hierdoor voel je je dan ook beter en gelukkiger.

Ik heb dan ook een aantal doelstellingen die ik zou willen behalen omdat ik hier graag aan wil werken voor mezelf.

In 2017 zou ik graag aan de volgende zaken willen werken/ verbeteren

1 Meer tijd voor mezelf nemen
Hier bedoel ik vooral mee om meer voor mezelf te zorgen. Dit op vlak van gezondheid en meer tijd te nemen voor mijn lichaam (acné, verzorgingen,...) . Ik ga 2 keer in de week sporten en neem in het weekend de tijd om een gelaatsverzorging te doen bij mezelf (me time ;)). In het nieuwe jaar zou ik hier graag nog een beetje meer extra aandacht aan besteden.

2 Liefde 
Het voorbije jaar heb ik veel bijgeleerd. In een jaar tijd kan er veel gebeuren, dit staat ook onder andere al vermeld in de intro. Je beseft op een bepaald moment dat je echt zolang het kan liefde moet geven aan de mensen die nauw aan het hart liggen. Familie, je beste vrienden,... Het leven gaat zo snel voorbij zonder dat je het beseft, geniet er van met de mensen om je heen die je graag ziet en vertel het hen ook!

3 Nieuw levensjaar
In 2017 staat er een grote verandering op de planning. Ik word namelijk 18 dit jaar en dat betekend dat ik mijn rijbewijs ga halen! Ik ben zo benieuwd. Er zal dan ook veel veranderen en van alles in orde moeten worden gebracht maar dat hoort er nu eenmaal allemaal bij!

4 Advies volgen
Advies opvolgen is niet één van mijn sterkste punten. Ik ben iemand die graag zelf beslist en de touwtjes in handen heeft maar uiteindelijk hieruit leert omdat ik fout zat. Dat is natuurlijk goed dat ik er uit leer maar soms is het handig om advies van je ouders, je vrienden, grootouders,... op te volgen en te slagen in wat je doet! Ze steunen je allemaal noch welke beslissing je neemt. Ze staan achter je maar soms moet je hun gedachten en mening eens overwegen en volgen.

5 Bijleren
Leergierig ben ik wel, ik leer graag nieuwe dingen en ga graag op avontuur. Een voornemen is om dagelijks het nieuws te volgen en om meer meningen en gedachten van andere te overwegen. Hoe denken zij? Wat zouden zij doen? Op deze manier leer je nieuwe dingen bij die je niet wist en leer je andere personen hun interesses kennen!

Er staan nog een aantal voornemens op mijn lijstje maar ik zal al blij zijn als ik deze allemaal kan volbrengen!

Wat zijn jullie voornemens voor 2017?

Liefst

You Might Also Like

0 reacties